LOfavør MasterCard

Vi har utviklet et nytt og bedre kort i samarbeid med ny leverandør, SpareBank 1.
Vårt kredittkort inneholder fordeler som gir deg ekstra trygghet ved smart bruk, som bruk av kortet på reise og ved netthandel.
Vi ønsker ikke å ha fordeler i kortet som belønner økt forbruk, som f. eks bonuspoeng. 

Dine fordeler

  • Billettforsikring inkludert
  • Gratis betalingsforsikring i tre måneder
  • NYTT! Reise- og avbestillingsforsikring inkludert*
  • NYTT! Du får dekket egenandel ved skade på leiebil (inngår i reiseforsikringen i kortet*)
  • NYTT! Ditt nye kort kan brukes kontaktløst
  • NYTT! Kulturtilbud som gir deg eksklusiv tilgang til billetter til populære konserter og arrangementer
  • NYTT! Utvidet kundeservice fra 07 - 24
  • NYTT! Du får dekket avbestilling av reise (inngår i reiseforsikringen i kortet*)
  • Du kan velge pinkode selv

* Vi anbefaler deg alltid å ha helårs reiseforsikring fra LOfavør. Forsikringen i LOfavør MasterCard gjelder kun når du har betalt halvparten av reisen eller mer med kortet.

Hva betyr det for deg som har LOfavør MasterCard fra før?

Ditt LOfavør MasterCard slutter å virke 31. desember 2016 uansett hvilken utløpsdato det har.
Oppgrader det gamle kortet ditt her

Har du spørsmål?

Ring oss på 815 32 600, tast 2, deretter 1 (åpningstiden er kl. 07 - 24)

Har du noen gang kjøpt underholdningsbilletter, men blitt forhindret fra å dra?

Med Billettforsikringen blir det enda tryggere å bruke LOfavør MasterCard. Billettforsikringen dekker prisen for opptil fem billetter i hele verden, så lenge du betaler med LOfavør MasterCard.

  • Dekker opptil 5 billetter (inntil 5 000,- per billett og 10 000,- i året)
  • Billettene må koste minst 200,- per stk.
  • Ingen Egenandel

Melde skade

For å melde skade ring BNP Paribas Cardif på telefon 23 23 75 00 eller send en epost til forsikring@bnpparibascardif.com

Fullstendige vilkår

Forsikringsbevis

Slik fungerer forsikringen
Betalingsforsikringen hjelper deg med å betjene din utestående saldo om du blir arbeidsledig/permittert, syk eller ved dødsfall.
Ved arbeidsledighet/sykdom som varer mer enn 30 dager, får du godskrevet 5% av utestående saldo månedlig i opptil ett år. 
Ved kritisk sykdom eller dødsfall får du godskrevet utestående saldo i sin helhet.

Hva koster det å ha forsikringen
Forsikring er gratis i 3 måneder. Fra 4. måned må du betale for forsikringen, eller si den opp. Kostnaden for forsikringen beregnes etter hvor mye du skylder på kredittkortet. Du vil bli belastet 0,6% av totalt skyldig beløp på din faktura hver måned.

Hvordan melder du deg ut av betalingsforsikringen?
Det gjør du enkelt i Kortbanken Hvis du er kunde i SpareBank 1, har du også mulighet til å melde deg ut i nett- og mobilbanken til SpareBank 1 eller ta kontakt med din SpareBank 1 for avmelding.

Når begynner du å betale for betalingsforsikringen?
Du har forsikringen gratis i tre måneder, men fra 4. måned må du betale for den. Kostnaden for forsikringen beregnes etter hvor mye du skylder på kredittkortet. Du vil bli belastet 0,6% av totalt skyldig beløp på din faktura hver måned.

Alder for når forsikring opphører
Forsikring er gyldig hvis du er under 65 år

Oppfyller du ikke disse kravene, vil ikke forsikringen være gyldig:
• Du ikke har vært fast ansatt/selvstendig næringsdrivende i minst 16 timer i uken i minst seks sammenhengende måneder
• Du ikke er helt arbeidsfør eller har vært sykemeldt i mer enn 30 dager sammenhengende i løpet av det siste året
• Du har sykdom, symptomer eller tegn som direkte eller indirekte kan føre til dødsfall eller kritisk sykdom
• Din arbeidsgiver har gitt deg personlig varsel eller betinget varsel om arbeidsledighet eller permittering, eller har sendt melding om mulig nedbemanning/permittering som      har blitt gjort allment tilgjengelig på arbeidsplassen og/eller for allmenheten
• Du er kjent med at din arbeidsgiver har avholdt drøftingsmøter om masseoppsigelser eller permitteringer, eller har sendt melding om det til myndighetene.
• Du ikke er bosatt i Norge og ikke er registrert i Folkeregisteret.

 Last ned produktark Betalingsforsikring

Melde skade

For å melde skade ring BNP Paribas Cardif på telefon 23 23 75 00 eller send en epost til forsikring@bnpparibascardif.no

Fullstendige vilkår

Forsikringsbevis

Kortet har en reise- og avbestillingsforsikring som gjelder for deg og familien når du betaler minst halvparten av reisens kostnader med kortet.

Husk at denne forsikringen kun gjelder for enkeltreiser bestilt med kortet. Vi anbefaler deg alltid å ha LOfavør Reiseforsikring i tillegg.

Hvis du er uheldig og får skade på leiebilen, dekkes egenandelen

Hvis du er uheldig og får skade på leiebilen, dekkes egenandelen på inntil 12.000 kroner. Inkludert i reiseforsikringen i kortet har du nemlig også en egenandelsforsikring når du leier bil.

Melde skade

For å melde skade, tyveri, forsinkelse av bagasje eller sykdom, ring SpareBank 1 Forsikring på 02300, fra utlandet +47 915 02 300. Ved akutt sykdom og alvorlige ulykker ring: SOS internasjonal +45 38 48 88 35.

Fullstendige vilkår

Forsikringsbevis

Priser

Årspris 0,-
Erstatningskort 0,-

Kostnader ved bruk av kortet

Gebyr på varekjøp 0,-
Kontantuttak i minibank 35,- + 1% av uttak
Kontantuttak over skranke* 75,- + 1 % av uttak
Rentefri kreditt inntil 45 dager
Nedbetaling 2,5% av benyttet kreditt, minimum kr. 250,-

* Bruk av kredittkort på Postkontor og Post i butikk regnes som kontantuttak over skranke

Rente

Nominell rente 18,30 % p.a.
Effektiv rente** 19,92 % p.a.

** Basert på et eksempel på kr 15.000 nedbetalt over 12 mnd. Kredittkostnad 1.281,-

Andre priser

Valutapåslag 1,75 %
Gebyr ved eFaktura 0,-
Gebyr ved papirfaktura 45,-
Kopi av faktura 20,-
Overføring fra kredittkort til konto 35,- + 1 % av overført beløp
Overtrekksgebyr *** 125,-
Purregebyr Iht. statens satser

*** Overtrekksgebyr belastes dersom den innvilgede kredittgrense overskrides

Last ned priser og vilkår for LOfavør Mastercard (pdf)

Du får tilgang til en brukervennlig kortbank for LOfavør MasterCard der du har full oversikt over din kortbruk. Der kan du enkelt justere kredittgrensen opp og ned etter behov, samt overføre penger til din bankkonto. Innloggingen til nettbanken er via BankID.

For deg som er kunde i SpareBank 1 vil du også få tilgang til LOfavør MasterCard i deres nett – og mobilbank.

> Kortbank LOfavør MasterCard

Hvorfor må jeg oppgradere kortet?
Vi har byttet leverandør og utviklet et nytt og bedre kort i samarbeid med SpareBank1. Ditt gamle kort slutter å virke 31.12.16 uansett gyldighetsdato som står oppført på kortet. Vi sender deg nytt kort når du har gjennomført oppgraderingen og signert de nye avtaledokumentene.

Kan jeg fremdeles bruke det kortet jeg har nå?
Du kan bruke kortet fram til 31.12.16. Etter dette kan ikke kortet brukes mer. Ønsker du fremdeles å ha LOfavør MasterCard må du oppgradere til nytt kort.

Hva skjer når jeg har oppgradert?
Det nye kortet ditt kan først tas i bruk fra 01.01.2017. Kortet vil bli sendt deg i god tid før det.

Hvem kan oppgradere?
Bare de som har LOfavør MasterCard fra før kan oppgradere. De som ikke har kort fra før, men er medlem i et LO-forbund, kan søke om LOfavør MasterCard fra 01.01.17.

Må jeg betale ned alt jeg har brukt av kreditt på det gamle kortet?
Nei, vi kan hjelpe deg å flytte saldo til det nye kortet.

Kan jeg gjennomføre oppgraderingen uten å ha BankID?
Det enkleste er å bruke BankID, men du kan også ta kontakt med LOfavør medlemstelefon på 815 32 600- tast 2 så 1. Da hjelper vi deg å registrere søknaden og kortet sendes med PUM som du henter og signerer på Posten.

Kan jeg signere med BankID hvis jeg bruker nettbrett eller smarttelefon?
Ja, BankID fungerer på alle typer datamaskiner, nettbrett og smarttelefoner.

Kan jeg bruke BankID på mobil?
Kunder i enkelte banker kan bruke BankID på mobil sammen med personlig passord for å signere dokumenter, men de fleste må bruke BankID-brikken.

Ring SpareBank1 Kredittkort på 815 32 600

Åpningstider: Alle dager fra kl. 07 - 24

LOfavør MasterCard utstedes av SpareBank 1 Kredittkort AS.

Bestill kort for deg som ikke har LOfavør MasterCard

815 32 600

Tast 21