Vi har utviklet et nytt og bedre kort i samarbeid med ny leverandør, SpareBank 1.
Vårt kredittkort inneholder fordeler som gir deg ekstra trygghet ved smart bruk, som bruk av kortet på reise og ved netthandel.
Vi ønsker ikke å ha fordeler i kortet som belønner økt forbruk, som f. eks bonuspoeng. 

Dine fordeler

  • Billettforsikring inkludert
  • Gratis betalingsforsikring i tre måneder
  • NYTT! Reise- og avbestillingsforsikring inkludert*
  • NYTT! Du får dekket egenandel ved skade på leiebil (inngår i reiseforsikringen i kortet*)
  • NYTT! Ditt nye kort kan brukes kontaktløst
  • NYTT! Kulturtilbud som gir deg eksklusiv tilgang til billetter til populære konserter og arrangementer
  • NYTT! Utvidet kundeservice fra 07 - 24
  • NYTT! Du får dekket avbestilling av reise (inngår i reiseforsikringen i kortet*)
  • Du kan velge pinkode selv

* Vi anbefaler deg alltid å ha helårs reiseforsikring fra LOfavør. Forsikringen i LOfavør MasterCard gjelder kun når du har betalt halvparten av reisen eller mer med kortet.

Hva betyr det for deg som har LOfavør MasterCard tidligere?

Vi anbefaler deg å samle alt du skylder på ett sted slik at du får bedre økonomisk oversikt. Flytter du det du skylder over til ditt nye LOfavør MasterCard reduserer vi beløpet med 5% (inntil 2.500 kroner*). Ring oss på 416 06 600, tast 2, deretter 1 hvis du ønsker å flytte skyldig beløp (åpningstiden er kl. 07 – 24)

Priseksempel ved utsatt betaling
Effektiv rente 19,92%, 15.000 kr, o/12 mnd, kredittkostnad 1.281 kr. Samlet kredittbeløp 16.281 kr.

Har du noen gang kjøpt underholdningsbilletter, men blitt forhindret fra å dra?

Med Billettforsikringen blir det enda tryggere å bruke LOfavør MasterCard. Billettforsikringen dekker prisen for opptil fem billetter i hele verden, så lenge du betaler med LOfavør MasterCard.

  • Dekker opptil 5 billetter (inntil 5 000,- per billett og 10 000,- i året)
  • Billettene må koste minst 200,- per stk.
  • Ingen Egenandel

Melde skade

For å melde skade ring BNP Paribas Cardif på telefon 23 23 75 00 eller send en epost til forsikring@bnpparibascardif.no

Fullstendige vilkår

Forsikringsbevis

Slik fungerer forsikringen
Betalingsforsikringen hjelper deg med å betjene din utestående saldo om du blir arbeidsledig/permittert, syk eller ved dødsfall.
Ved arbeidsledighet/sykdom som varer mer enn 30 dager, får du godskrevet 5% av utestående saldo månedlig i opptil ett år. 
Ved kritisk sykdom eller dødsfall får du godskrevet utestående saldo i sin helhet.

Hva koster det å ha forsikringen
Forsikring er gratis i 3 måneder. Fra 4. måned må du betale for forsikringen, eller si den opp. Kostnaden for forsikringen beregnes etter hvor mye du skylder på kredittkortet. Du vil bli belastet 0,6% av totalt skyldig beløp på din faktura hver måned.

Hvordan melder du deg ut av betalingsforsikringen?
Det gjør du enkelt i Kortbanken Hvis du er kunde i SpareBank 1, har du også mulighet til å melde deg ut i nett- og mobilbanken til SpareBank 1 eller ta kontakt med din SpareBank 1 for avmelding.

Når begynner du å betale for betalingsforsikringen?
Du har forsikringen gratis i tre måneder, men fra 4. måned må du betale for den. Kostnaden for forsikringen beregnes etter hvor mye du skylder på kredittkortet. Du vil bli belastet 0,6% av totalt skyldig beløp på din faktura hver måned.

Alder for når forsikring opphører
Forsikring er gyldig hvis du er under 65 år

Oppfyller du ikke disse kravene, vil ikke forsikringen være gyldig:
• Du ikke har vært fast ansatt/selvstendig næringsdrivende i minst 16 timer i uken i minst seks sammenhengende måneder
• Du ikke er helt arbeidsfør eller har vært sykemeldt i mer enn 30 dager sammenhengende i løpet av det siste året
• Du har sykdom, symptomer eller tegn som direkte eller indirekte kan føre til dødsfall eller kritisk sykdom
• Din arbeidsgiver har gitt deg personlig varsel eller betinget varsel om arbeidsledighet eller permittering, eller har sendt melding om mulig nedbemanning/permittering som      har blitt gjort allment tilgjengelig på arbeidsplassen og/eller for allmenheten
• Du er kjent med at din arbeidsgiver har avholdt drøftingsmøter om masseoppsigelser eller permitteringer, eller har sendt melding om det til myndighetene.
• Du ikke er bosatt i Norge og ikke er registrert i Folkeregisteret.

 Last ned produktark Betalingsforsikring

Melde skade

For å melde skade ring BNP Paribas Cardif på telefon 23 23 75 00 eller send en epost til forsikring@bnpparibascardif.no

Fullstendige vilkår

Forsikringsbevis

Kortet har en reise- og avbestillingsforsikring som gjelder for deg og familien når du betaler minst halvparten av reisens kostnader eller leie av bil med kortet.

Husk at denne forsikringen kun gjelder for enkeltreiser bestilt med kortet. Vi anbefaler deg alltid å ha LOfavør Reiseforsikring i tillegg.

Hvis du er uheldig og får skade på leiebilen, dekkes egenandelen

Hvis du er uheldig og får skade på leiebilen, dekkes egenandelen på inntil 12.000 kroner. Inkludert i reiseforsikringen i kortet har du nemlig også en egenandelsforsikring når du leier bil.

Melde skade

For å melde skade, tyveri, forsinkelse av bagasje eller sykdom, ring SpareBank 1 Forsikring på 915 02 300, fra utlandet +47 915 02 300. Ved akutt sykdom og alvorlige ulykker ring: SOS internasjonal +45 38 48 88 35.

Fullstendige vilkår

Forsikringsbevis

Priser

Årspris 0,-
Erstatningskort 0,-

Kostnader ved bruk av kortet

Gebyr på varekjøp 0,-
Kontantuttak i minibank 35,- + 1% av uttak
Kontantuttak over skranke* 75,- + 1 % av uttak
Rentefri kreditt inntil 45 dager
Nedbetaling 2,5% av benyttet kreditt, minimum kr. 250,-

* Bruk av kredittkort på Postkontor og Post i butikk regnes som kontantuttak over skranke

Rente

Nominell rente 18,30 % p.a.
Effektiv rente** 19,92 % p.a.

** Basert på et eksempel på kr 15.000 nedbetalt over 12 mnd. Kredittkostnad 1.281,-

Andre priser

Valutapåslag 1,75 %
Gebyr ved eFaktura 0,-
Gebyr ved papirfaktura 45,-
Kopi av faktura 20,-
Overføring fra kredittkort til konto 1% av overført beløp, minimum kr 25,-
Overtrekksgebyr *** 125,-
Purregebyr Iht. statens satser

*** Overtrekksgebyr belastes dersom den innvilgede kredittgrense overskrides

Du får tilgang til en brukervennlig Kortbank (nettbank) for LOfavør MasterCard der du har full oversikt over din kortbruk. Der kan du enkelt justere kredittgrensen opp og ned etter behov, samt overføre penger til din bankkonto. Innloggingen til nettbanken er via BankID.

I Kortbanken kan du:

  • Se transaksjoner, faktura samt brukt og disponibelt saldo
  • Justere kredittgrensen opp og ned etter behov
  • Overføre penger til din brukskonto
  • Endre fakturabeløp og forfallsdato
  • Sjekke og endre PIN-kode
  • Sette opp og ta bort regionsperre
  • Sperre kort
  • Se ditt reisebevis

For deg som er kunde i SpareBank 1 vil du også få tilgang til LOfavør MasterCard i deres nett – og mobilbank.

> Kortbank LOfavør MasterCard

Hvem kan oppgradere?
De som om har hatt LOfavør MasterCard tidligere kan oppgradere til nytt LOfavør MasterCard

Må jeg betale ned alt jeg har brukt av kreditt på det gamle kortet?
Nei, vi kan hjelpe deg å flytte saldo til det nye kortet.

Kan jeg gjennomføre oppgraderingen uten å ha BankID?
Det enkleste er å bruke BankID, men du kan også ta kontakt med LOfavør medlemstelefon på 416 06 600- tast 2 så 1. Da hjelper vi deg å registrere søknaden og kortet sendes med PUM som du henter og signerer på Posten.

Kan jeg signere med BankID hvis jeg bruker nettbrett eller smarttelefon?
Ja, BankID fungerer på alle typer datamaskiner, nettbrett og smarttelefoner.

Kan jeg bruke BankID på mobil?
Kunder i enkelte banker kan bruke BankID på mobil sammen med personlig passord for å signere dokumenter, men de fleste må bruke BankID-brikken.

Hva betyr det for deg som har hatt LOfavør MasterCard tidligere? 
Vi anbefaler deg å samle alt du skylder på ett sted slik at du får bedre økonomisk oversikt. Flytter du det du skylder over til ditt nye LOfavør MasterCard reduserer vi beløpet med 5% (inntil 2.500 kroner*). Ring oss på 416 06 600, tast 2, deretter 1 hvis du ønsker å flytte skyldig beløp (åpningstiden er kl. 07 – 24).

Kan jeg velge PIN-kode selv?
På LOfavør MasterCard kan du velge egen PIN-kode når du søker om kortet. 

Kan jeg endre PIN-kode? 
Det kan du gjøre i Kortbanken. Husk at hvis du endrer kode, får du tilsendt et nytt LOfavør MasterCard i posten.

Jeg husker ikke PIN-kode, hvor kan kan jeg finne den?
Du kan hente PIN-koden i Kortbanken eller i SpareBank 1 nettbank.

Jeg ønsker å betale inn ekstra på kredittkortet. Hvordan gjør jeg det?
Du kan innbetale ekstra når som helst, også på andre tidspunkt enn når du får faktura. I SpareBank 1 nettbank: Gå til "Mine kort" klikk på lenken "Betale til kredittkort". I mobilbanken: Gå til siden for kredittkort-transaksjoner og klikk på knappen "Innbetaling". Du får da opp en ferdig utfylt betaling hvor du kan endre beløp og dato.

Hvordan endrer jeg fakturabeløp?
Du kan velge om du vil betale minimumsbeløpet eller alt du skylder. Du endrer fakturabeløp i Kortbanken eller SpareBank 1 nett- og mobilbank. Velg  'Faktura' og  'Endre fakturainnstillinger'.

Kan jeg endre forfallsdato på mitt LOfavør MasterCard?
Du kan endrer forfallsdato i Kortbanken eller SpareBank 1 nett- eller mobilbank. Velg  'Faktura' og  'Endre fakturainnstillinger'.

Hvordan oppretter jeg eFaktura?
Ønsker du å motta faktura elektronisk i nettbanken, kan du opprette en eFaktura avtale. Utsteder er 'SpareBank 1 Kredittkort AS' . eFakturareferansen er oppgitt på brevet som følger med kortet og er det samme som KID-nummer. KID-nummer finner du på faktura eller i Kortbanken eller i SpareBank 1 nettbank.

Hvordan oppretter jeg en Avtalegiro?
Hvis du ønsker at betalingen skal gå automatisk, kan du etablere en AvtaleGiro i nettbanken din. Da trekkes fakturabeløpet på forfall uten at du trenger å foreta deg noe. Du trenger navn på utsteder og KID for å opprette en AvtaleGiro. Utsteder er 'SpareBank 1 Kredittkort AS' , KID-nummer finner du i Kortbanken og i SpareBank 1 nettbank.

Før du bruker kortet
Du bør lære deg PIN-koden utenat. Ikke skriv den ned og ikke oppbevær koden sammen med kortet.

Når du bruker kortet
Kontroller at beløpet er riktig før du taster koden, og pass på at ingen kikker deg over skulderen. PIN-koden på kortet ditt er det bare du som skal kunne. Selv ikke banken eller politiet trenger å vite koden din. Lån aldri bort kortet, og slipp det ikke av syne hvis du må levere det fra deg for å betale - for eksempel på restaurant. 

Regionsperre
Som en ekstra sikkerhet kan du bestemme at kortet bare skal kunne brukes i noen land og om det skal kunne brukes på nettet. Du skrur av og på regionsperren i Kortbanken eller i SpareBank 1 nett- og mobilbank. 

Når du er på reise
Vi anbefaler alltid å ha med kredittkort på reise. Bruker du LOfavør MasterCard når du er på reise er brukskontoen din godt beskyttet. 

Betal i lokal valuta 
Det lønner seg å betale i lokal valuta når du er i utlandet. Velg heller det neste gang du bruker kortet, det gir deg bedre kronekurs. 

Kontantuttak 
Det er mulig å ta ut 20.000 kroner per uke både i Norge og i utlandet så lenge du har beløpet disponibelt. Vær oppmerksom på at minibanker har forskjellige grenser for hva du maks kan ta ut. 

Ukjente transaksjoner?
Sjekk alltid dine transaksjoner når du mottar faktura. Har du uautoriserte/ukjente transaksjoner, kontakt banken. Ring 416 06 600, tast 2, deretter 1.

Reklamasjon?
Ønsker du å reklamere på en transaksjon du selv har utført, bør du kontakte brukerstedet og forsøke å løse saken direkte først. Kommer du ingen vei, kontakt banken. Ring 416 06 600, tast 2, deretter 1.

Når du handler på nett
Bruk kredittkort når du handler på nett. Forsikre deg om at nettsiden har en ekte e-postadresse eller telefonnummer for kundeservice. Hvis nettsiden ser mistenkelig ut, ring og snakk med et menneske. Søk på nettbutikkens navn eller URL i en søkemotor, og se hva andre folk har sagt om nettsiden fra før. Se etter utrykk som «svindel», «aldri igjen», eller «falsk». En mangel på anmeldelser er heller ikke et godt tegn, fordi det indikerer at nettsiden er veldig ny. Har du mottatt et tilbud som ser ut til å være for godt til å være sant? Ja, så er det antagelig det. Alle lokketilbud hvor man må betale en liten sum (porto) er tilknyttet et abonnement, og man får som regel ikke varen det blir lokket med. Det er viktig å lese vilkårene hvor det står om kjøpet er tilknyttet et abonnement, eller om man risikerer å gi fra seg annen informasjon som blir solgt videre (adresse, tlf. nr., epostadresse osv.).

Sperring av kort
Har du mistet kortet eller tror andre kan ha fått tak i koden? Da må du sperre kredittkortet så raskt som mulig. Du kan selv sperre og bestille nytt kort Kortbanken og i SpareBank 1 nett- og mobilbank. Det er også mulig å ringe banken for å sperre kortet.

Ring SpareBank1 Kredittkort på 416 06 600

Åpningstider: Alle dager fra kl. 07 - 24

LOfavør MasterCard utstedes av SpareBank 1 Kredittkort AS.

Bestill kort hos vår samarbeidspartner SpareBank 1

416 06 600

Tast 21