Vi trenger informasjon angående ditt bruk av LOfavør Mastercard.
Myndighetene stiller strenge krav til alle norske finansforetak om å ha kjennskap om kundens bruk av kredittkort. Det er også et krav at denne informasjonen skal registreres og oppdateres jevnlig gjennom hele ditt kundeforhold.
Vi har et ansvar for å ha kunnskap om hvordan kundene bruker våre produkter og tjenester. Denne informasjonen skal registreres og oppdateres jevnlig gjennom hele kundeforholdet. Formålet er å hindre at norske finansselskap brukes som ledd i hvitvasking eller terrorfinansiering og for å hindre misbruk av din identitet.
Det at vi ber deg om å oppdatere informasjon betyr på ingen måte at noen mistenker noe kriminelt, men vi er lovpålagt å be om denne informasjonen for å sørge for at alle dine kontoer og avtaler hos oss er sikre.
Du er kunde i SpareBank 1 Kreditt, som er vår leverandør av LOfavør Mastercard, men vi mangler tilstrekkelig informasjon om deg. For å hindre hvitvasking og misbruk av din identitet er vi lovpålagt å stille deg noen spørsmål med jevne mellomrom.
Vi beklager ulempen, men håper på forståelse for at dette er nødvendig for å forebygge hvitvasking og terrorfinansiering.
Det er viktig at du svarer på alle spørsmålene slik at informasjonen vi har om deg er oppdatert og riktig. Dersom vi ser at det mangler svar fra deg, må vi på grunn av krav fra myndighetene, sperre ditt kredittkort inntil vi mottar din besvarelse.
Det å oppdatere kundeinformasjon og det å legitimere seg er to forskjellige ting. Norske banker er pålagt å alltid ha oppdatert informasjon om sine kunder, i tillegg til gyldig legitimasjon. Begge deler er viktig i arbeidet for å forebygge ID-tyveri, hvitvasking og annen type økonomisk kriminalitet. .
Vi har valgt SpareBank 1 som vår samarbeidspartner på kredittkort. De er en ansvarlig aktør som jobber for en regulert og trygg bransje innen kredittkort og forbrukslån.